Joolz

Joolz is een jonge en snelgroeiende Nederlandse firma die ergonomische, duurzame en aantrekkelijke kinderwagens ontwerpt, fabriceert en verkoopt. De Joolz Kinderwagens zijn speciaal ontworpen rondom het menselijk lichaam. Het bedrijf is met haar slogan Positive Design erg succesvol, zowel in Nederland als internationaal. Met ongeveer 900 verkooppunten is het voor de organisatie essentieel om snel te kunnen reageren op veranderingen in de markt.

De vraag vanuit Joolz

De organisatie groeit snel. Haar ambities zijn hoog. Dit innovatie bedrijf wil impactvol zijn op de levens van klanten en haar leiderspositie in de markt verder verstevigen. De vraag van Joolz is om te kunnen beschikken over recente verkoopgegevens om zo het proces van beslissen sneller en beter te maken.

De oplossing

Sales Performance Dashboard
Voor Joolz hebben wij het zogenoemde Sales Performance Dashboard gecreëerd. Dit dashboard bundelt belangrijke interne en externe data tot actuele inzichten en is responsive en beschikbaar voor ieder apparaat. Handig voor medewerkers om zo inzicht te krijgen in de meest actuele data.

Het resultaat

Op data gebaseerde beslissingen maken
Joolz baseert beslissingen op inzichten uit data. Indien deze cijfers veel afwijken van de prognose, ontvangt het bedrijf een waarschuwing vanuit het dashboard, waarop direct actie ondernomen kan worden. Met de Power BI-app van Microsoft kunnen representatives nu eenvoudig dashboards en rapporten voor allerlei bedrijfsgegevens weergeven aan (potentiële) klanten.